Thursday 5 January 2017

Assalamualaikum wbt.

Hari ini 6 Januari 2017 Jumaat. Dah lama tak update blog2 aku. Dan ada blog yang aku dah lupa email id dan passwordnya. Dulu time kat uitm kampus lendu alor gajah melaka rajin update blog dan buat personal web sendiri. Sekarang dah tak rajin.

Ni masuk tahun kedua aku berada di UKM. If berdasarkan kiraan betul aku dah berada di sini dah setahun setengah. so, balance ada setahun setengah lagi untuk siapkan tesis phd aku. tajuk dia tentang advance directive. mmg susah buat phd ni mcm nak pecah kepala. so, terpaksalah selang selikan dgn aktiviti santai sikit like pegi bercuti sana sini dan lepak2 kat ioi mall putrajaya. 

Ni pic time anugerah meletop astro..throw back jap pic kaka dlm phone nyanyi duet dgn zizan.

semalam keluar lepak tgk wyg kat ioi putrajaya dengan firdaus chek sulaiman uitm shah alam. skrg dia dah berjaya jadi pensyarah tetap kat sana faculty pams. jealous juga tapi aku bsyukur dia dapat sbb dia mmg rajin n layak. so, aku support jugak la. movie semalam cite ttg Great Wall of China lakonan mantap matt demon haha...typo ejaan. ttg lagenda great wall yang tak dicitekan dalam sejarah. yela ala2 yakjuj dan makjuj nak panjat wall nak makan2 penduduk sana dan penduduk dunia jika dapat conquer semua kawasan. tapi end up dapat bunuh ratu so semua binatang raksasa tu mati automatik. 5 bintang utk cite ni sbb action dia awesome. 

Tadi adnan dari maahad abbasiah sungkai call ckp nak ajak makan sate ahad ni dan dia ckp dia yang nak belanja. dia skrg ni kerja kat jaya grocer bukit subang @ jelutong shah alam. kesian juga kalo dia nak belanja. rasanya aku yang patut belanja dia kot sbb dia maybe duit x byk aku pulak nak susahkan dia... pastu dia ckp bday dia 2 january .... hahah.... aku ckp happy belated bday la nnti aku bg hadiah... patutlah dia pi melaka last wk naik moto.... rupa2 nya sambut bday sorang2...sian2... aku pi melaka juga dgn yazid (yaya) dan nazri tapi x dapat pulak jumpa dia sbb dia pi tempat lain n aku nak pi taman buaya (masuk rm20 if xde discount card ie parkson card/my mydin card/kupon discount 30%).. so mmg x jumpa lah sbb dia baru nak pi a famosa ..n ktorg nak pi tmn buaya n nak balik bangi...

so, bila cite bab belajar mmg x akan habis.... so aku plan nak hbskan phd kawen n dok rumah yg bakal aku beli or sewa... keta alza n moto demak yg baru beli just guna je lah... honda city yang baru jual biarlah dalam kenangan.....

bab duit.... mmg sentiasa tak akan cukup.... ataupun cukup2 ... tapi kena bersyukur jelah n bykkan bersedekah... ramai lg org susah..... rumah yg kat semenyih dgn halim maybe siap 2019 atau lebih awal...so ktorg kenalah simpan duit awal2 .... halim pun nak kawen dah february 2017 ni...tapi rahsialah...haha....nurse jg org nye....

so, life kena teruskan.... lagu dirgahayu biarlah terus on kat ipad tu..... doa n tawakal perlu dipanjatkan... moga2 dr. haniwarda dan dr. tengku terbuka hati untuk semak n approve tesis aku cpt2.... aku pun tgh dok nak siapkan chapter 4, 5 dan 6 yang terakhir ni.... end of this month nak pi hospice centre kat cheras tu nak collect data n jumpa org kkm juga...insy...

No comments:

Post a Comment