Thursday 5 January 2017

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari ni hari jumaat.

So siapa yang tak tahu hari ini hari penghulu segala hari. bukan nye hari isnin. hari jumaat, org org islam lelaki akan dtg awal ke masjid utk solat jumaat bukan solat zuhur. pompuan2 boleh lah solat zuhur kat rumah.

sambil2 baca buku ttg advance directive, layan juga cite hakim bao best giler cite ni... dok layan dari sekolah rendah... drama bersambung2 ini merupakan drama cina ttg seorang hakim bao yang sangat adil.... wajah hakim bao ni berkulit gelap dan bertanda bulan sabit di dahi beliau.

dulu sibuk tgk cite hakim bao.,... maybe terkesan sampai skrg dok study law kot...haha....

maybe....

so, at last, jgn lupa teruskan hidup. amalan yg boleh diamalkan hari ini ialah zikir subhanallah walhamdulillah wala ila haillallah Allahu akbar 100kali pagi dan petang, selawat nabi Muhammad 100kali pagi dan petang dan istighfar 100kali pagi dan petang. total 600 kali semuanya. serta solat sunat awwabin sama ada 2 rokaat atau 6 rokaat (3salam) dibuat selepas maghrib sblm isyak. sahaja aku solat sunat awabin 2 rokaat kerana Allah ta'ala. ia untuk tujuan taubat dan memohon menguatkan serta melindungi iman kita. agar mati dalam iman. takbir!!!!

No comments:

Post a Comment